На чолі інтернет-армії: за два роки у "Типову Умань" увійшло 17 тисяч уманчан

2014-02-05 14:03:00 Коментарів 0 Михайлюк В.

За два роки уманська група в російській соцмережі «Вконтакте» об‘єднала 17 000 жителів і фанатів Умані. «Типова Умань» задумувалася як засіб зняття стресу, а сьогодні у друзях пабліку від уманських школярів до депутатів Верховної Ради. Окрім розваг паблік почав робити серйозні речі – повідомляти уманчанам новини і збирати кошти на допомогу хворим дітям.  

Два роки назад «Типову Умань» задумував ще випускник Європейського університету, сьогодні ж його веде уже помічник депутата. Створюючи найпопулярніший гумористичний уманський паблік, Ярослав Кулінєєв ріс разом з ним. Тепер усе більше людей жартують – з такою армією прихильників легко стати міським головою. Бо для перемоги Юрію Бодрову було досить 8 тисяч голосів…

- Ярославе, як народилася ідея створення пабліку?

- Спочатку був плагіат. Два роки тому, в соціальних мережах почався бум на «типові» міста.  З’явилися «Типові Черкаси», «Типовий Київ». Тож я вирішив створити «Типову Умань». І  28 січня 2012 року паблік розпочав своє життя. Ми створювали меми із типовими ситуаціями для Умані, наприклад,  «ходжу в Софу через дирку» і тому подібне . Це було цікаво уманчанам, тому розкрутилася вона дуже швидко. Вже на другий день існування пабліку в нас було 500 учасників, а вже через 3 дні їх стало 1000.  Цікаво, що до цього вже існував паблік «Типова Умань», який був створений у 2011 році. Керував ним Богдан Нікіфоров, але тоді ця група чомусь «не вижила» і швидко зникла.

- Ти працюєш в команді чи більше «адміністратор-одинак»?

 - Взагалі за всю історію існування пабліку адмінів було три.  Але з усіма довелося «розпрощатися». Хтось сам пішов, а когось довелося попросити піти. Бути адміністратором  це відповідальність. І потрібно ставитися до цього серйозно. Зараз усім займаюся сам.

- І багато часу з’їдає «Типова Умань»?

 - Я кожний ранок прокидаюся із думкою: «Що сьогодні закинути нового у паблік?».  Вдень потрібно щонайменше 7-10 записів для його «життя». Години півтори передивляюсь нову інформацію, яку можна закинути, або меми, які можна створити. Слава Павлу Дурову, що в «Вконтакте» з’явилася функція «таймер» і тепер я можу всі новини одразу постити, виставивши їх на час. Раніше з цим було складніше. Потрібно було вранці, вдень, і вечорі самому все закидати. На це йшло не мало часу.

- Завдяки «Типовій Умані» ти став знаменитим в місті. Чи допомагає це тобі в житті? Як з роботою?

- На вулицях справді впізнають. Особливо в таксі. Сам не знаю чому (посміхається). Був один випадок, коли я фотографував лавочку в парку Котовського  для створення чергового мема, і не встиг дійти додому, як вже було повідомлення: «Що це ти там фотав?». А от з нормальною роботою важкувато. Іноді складається враження, що роботодавці ставляться до своїх працівників принизливо. Задають неймовірні завдання, а після їх виконання пропонують смішну зарплату. Так не має бути.

- Ти сам вигадуєш меми та картинки чи тобі хтось їх робить?

- На початкових етапах ми придумували меми самі. Але з часом ідеї закінчилися, як і типові ситуації уманчан. Тому довелося брати ідеї з інших пабліків. Або створювати меми в стилі «Лайк, якщо ходиш на дубінку в Софу».  Раніше був створений альбом, куди люди закидали меми «власного виробництва». Я вибирав ті, які мені подобалися, або які набрали багато лайків, і постив їх. Зараз це не практикуємо. Щоб створити мем потрібна гарна фантазія, почуття гумору, знання Photoshopі вміння все це скомбінувати.  

- Часто у твоїх мемах можна зустріти критику місцевої влади. Як чиновники ставляться до цього?

- Ми нікого не критикуємо. Просто пишемо правду, яка вона є. Із міської ради часто ображаються деякі чиновники, але відкрито про це не говорять. Але буває, що і люблять, коли про них пишуть щось гарне. Паблік – лише дзеркало життя в Умані. І чиновнику, якщо люди сміються з його слів, потрібно робити висновки.

 -  Багато грошей заробив на пабліку?

-  «Типова Умань» - це моє хобі, яке стало приносити прибуток. Я можу взяти гроші за розміщення комерційної реклами. Вартість одного посту від 100 грн.  до 200 грн. Деякі користувачі думають, що я маю рекламувати їх безкоштовно. Я розкрутив цю групу, витрачаю на це свій особистий час, то ж можу і заробляти на цьому. Щоправда, це не дуже вдається.

 - У 2015  році будуть вибори мера, чи плануєш ти здати в оренду паблік або продати політикам для піару?

 - Продавати однозначно ні.  Розміщувати агітаційну рекламу можна, але тільки якщо буде декілька кандидатів. Ціна на пости звісно зросте. Наш паблік зараз охоплює половину користувачів з Умані. А через рік їх буде ще більше. Тож для того щоб пропіаритися серед такої кількості людей, звичайно, треба буде заплатити.

-  Які плани на майбутнє?

 - Найближче в планах що є, так це проведення конкурсу «Міс Типова Умань 2014». Обов’язково із подарунками та призами.  Ми вже проводили подібний конкурс у 2012 році. Тоді подарунки були від «MaryKay». В нашому місті багато гарних дівчат. Гріх буде не оцінити їхню красу.

Сьогодні «Типова Умань» не просто паблік «Вконтаткте». Учасники групи  почали  брати активну участь у житті міста. Проводять благодійні аукціони, прибирають місто, допомагають хворим діткам та бездомним тваринам. На цьому Ярослав Кулінєєв не планує зупинятися. А кількість добрих справ та цікавих мемів буде тільки збільшуватися.

ТОЧКА ЗОРУ

Лелека Володимир – голова Ради студентського самоврядування міста Умань:

- На «ТИПОВУ УМАНЬ» я підписався майже відразу після  її створення. Спільнота виявилася оригінальною та неординарною. В ній вперше з поміж усіх груп з'явилися смішні та самоіронічні меми, демотиватори про життя уманчан та міста в цілому. У пабліку можна знайти багато друзів та однодумців, що дуже приємно. Класно, що є такий осередок в мережі, де немає обмежень щодо висвітлення актуальних питань життя міста, де є можливість  обговорити їх та додати у життя нових яскравих фарб.

Наталія Прякудіна, вихователь та тренер уманського професійного аграрного ліцею:

До групи «Типова Умань» можна ставити  по різному, як  із негативного боку, так і з позитивного. Але щось невидиме затягує до цієї групи, і змушує листати новини. Інколи деякі картинки викликають посмішку. Але мені б хотілося  більше інформації та новин про життя Умані.

 

 

Лариса Єжаченко, директор салону краси «МІДЕЯ»:

- Беручи до уваги, що паблік має назву саме "Типова" Умань,  тому не дивно, що дана сторінка на просторах Інтернету створена виключно для гумору та іронії над уманськими негараздами і хибами місцевого самоврядування. Група насичена веселими і влучними жартами, досить оригінальними фото від яких в захваті школярі та студентство. Але як на мене, то паблік для більш дорослого користувача ніякої корисної інформації не несе і від того, буде він надалі існувати чи ні,особисто для мене ролі важливої не зіграє.

 

Які пабліки найпопулярніші в Умані.

«Типова Умань» (жарти і розваги) – 17000 користувачів.
«Вечірня Умань» (новини, політика, гумор) – 8500 користувачів
«Підслухано в Умані» (плітки) – 5400 користувачів

Коментарі: